Basisgegevens - toestellen
Toestellen zijn te repareren items. Het kunnen zijn:
Wat u ook maar repareert.
Ga naar" reparatie - toestellen " of typ ctrl + t
Toestellen voert u vaak een tijdens de aanname van een opdracht.
Maar u kunt ook vooraf al een aantal toestellen invoeren.
Ook kunt u in samen werking met ohmega vanuit een spreadsheet een aantal toestellen importeren,
Dat kunnen er duizenden zijn.
U ziet hier per toestel de verschillende invoervelden.
Het makkelijkst is de code te laten beginnen met de code van de klant. (zie verder hieronder (eigenaar).
Dus als de klantcode is MEEAMS is het een goede zaak bijvoorbeeld als code van het toestel te nemen
MEEAMS12-55-AD indien hij zijn auto met het kenteken 12-55-AD bij u ter reparatie aanbiedt.
Of
Van klant PIEZAA
zijn koelkast
PIEZAA_KOELKA
U vindt vanzelf een goede weg voor het bedenken van codes.
Bedenk dat het ook weer niet zo belangrijk is omdat als u straks een klant ophaalt u alleen de toestellen ziet die aan hem/haar gekoppeld zijn.
Type: U haalt het type op doorheen het vak te typen de eerste twee letters van de code van het type of met de F12toets.
We gaan ervan uit dat u al die typen reeds heeft ingevoerd.
Hetzelfde geldt voor merk.
In "eigenaar" typt u de eerste drie letters van de klant code of u typt deF12toets.
Indien de klant nog niet in de lijst staat klikt u rechtsboven in die lijst op "invoer".
U voert de gegevens van de nieuwe klant in. U klikt OK en u bent weer terug in het toestel.
Zoals gezegd deze actie gebeurt vaak tijdens het invoeren van een opdracht.
Wel kunnen bestaande toestellen steeds weer worden opgehaald.
Vaak levert een klant een toestel meerdere keren aan ter reparatie.
De volgende velden zijn optioneel.
Ze zullen misschien niet van toepassing zijn voor u.
Ook kunt u eigen velden aanmaken.
Als u die aanmaakt in "reparatie-diversen-instellingen" komen ze steeds bij elk toestel terug.
Vorige rust alvast een paar eigenschappen in in het veld
Toestel eigenschap 1
eld
Toestel eigenschap 2
eld
Toestel eigenschap 3
etc.
U kunt ze later altijd wijzigen.
instellingen
typen
merken
standaard klachten/wensen
medewerkers
proriteiten
stadia